Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
На виконання плану комунікаційних заходів Третього апеляційного адміністративного суду, прописаного у Комунікаційній стратегії суду на 2019-2021 роки, яка була затверджена наказом голови суду, та з метою поліпшення якості судових послуг і підвищення рівня громадської довіри з 23 листопада по 14 грудня 2020 року у суді проведено анонімне опитування відвідувачів суду та учасників судових процесів щодо якості функціонування Третього апеляційного адміністративного суду.
Опитування проводилося безпосередньо у будівлі Третього апеляційного адміністративного суду та в онлайн-форматі.
Всього участь в опитуванні взяли 130 респондентів, які в анкетах висловили свої думки щодо задоволеності якістю роботи ТААС.
Анкета складалася з 25 питань, які поділені на декілька блоків. За результатами опитування отримано наступні результати.
Вікова категорія респондентів поділилася так:
За місцем проживання:
Наявність юридичної освіти:
75,4 % відвідувачів представляли в суді іншу особу і вони є адвокатами, юрисконсультами чи іншими представниками, 22,3 % представляли в суді особисто себе (є позивачами, відповідачами), а 2,3 % обрали категорію інше та вказали, що є третіми особами або представниками державних установ.
88,5 відсотків опитаних часто звертаються до суду, 2,3 % - раз на рік приходять до суду, і по 4,6 відсотків опитаних обрали варіанти частоти звернення до суду – «вперше» та «один раз на рік».
На запитання «Чи легко було знайти будівлю Третього апеляційного адміністративного суду?»:
- 96,2 % опитаних відповіли «так»;
- 3,8 % - ледве знайшли будівлю суду.
Зручно доїхати до будівлі суду на громадському транспорті було для
42,3 % опитаних.
5,4 % відвідувачів було складно дістатися до ТААС.
52,3 % респондентів мають власний автомобіль.
На запитання «чи завжди вдавалося додзвонитися до суду та отримати потрібну інформацію» відповіді розділилися в такому відсотковому співвідношенні:
Роботу відділу документального забезпечення відвідувачі Третього апеляційного адміністративного суду оцінили так:
Зручність та комфортність перебування у будівлі Третього апеляційного адміністративного суду, а саме достатність зручних місць для очікування, доступ до побутових приміщень (туалетів), освітлення та чистота приміщень:
Повноті та якості інформації (наявність інформаційних стендів, зразків документів, порядку сплати судового збору, інформації щодо розміщення залів судових засідань) респонденти поставили такі оцінки:
Користувалися та знали про офіційний сайт Третього апеляційного адміністративного суду 90 % опитаних і 84,6 % респондентів знайшли там необхідну інформацію, 5,4 % опитаних знайшли інформацію, але не повністю.
У 49,2 % опитаних судове засідання по справі розпочалося вчасно.
50,8 % респондентів поскаржилися, що засідання по їх справі розпочалося з запізненням. 64,6 % респондентів вважають, що затримки початку розгляду та перенесення дат слухання справ, які інколи бувають, є обґрунтованими.
З усіх опитаних респондентів, а їх кількість була 130 осіб, 23 відвідувачі відповіли, що розгляд їх справи вже завершений і вони знають результат розгляду їх апеляційної скарги.
Загалом 40,8 відсотків опитаних вчасно отримували повний текст рішення у справі, яку розглядали судді Третього апеляційного адміністративного суду. 13,1 % опитаних отримав повний текст невчасно.
88,5 % опитаних заявили, що якщо рішення буде не на їх користь, то вони будуть його оскаржувати у касаційному порядку.
Якість роботи Третього апеляційного адміністративного суду відвідувачі оцінили так:
Також під час анкетування відвідувачі внесли свої пропозиції щодо покращення роботи Третього апеляційного адміністративного суду.
Серед найпоширеніших пропозицій, які респонденти писали в анкетах, були:
Найбільше сторони акцентували увагу на несвоєчасності початку судових засідань, бо бувають випадки, коли вони починаються із запізненням.
Варто зазначити, що затримка початку судового засідання найчастіше пов’язана з розглядом попередньої справи. Це відбувається через те, що необхідно вислухати всіх учасників судового процесу та прийняти об’єктивне, зважене та справедливе рішення, яке буде відповідати законодавству України. Це й призводить до затримки початку розгляду наступної справи.
Під час опитування були й ті, хто не мав пропозицій щодо покращення роботи суду, бо вважає, що суд і так добре працює:
Третій апеляційний адміністративний суд і далі буде продовжувати вживати всі необхідні заходи для покращення своєї роботи та усунення тих недоліків, на які звернули увагу громадяни під час опитування та які впливають на позитивну оцінку діяльності суду.