Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Відповідно до рішення Вищої ради правосуддя від 17 серпня 2021 року № 1845/0/15-21 та для того, аби покращити роботу судової системи, з 5 жовтня 2021 року в Україні почали офіційно функціонувати окремі підсистеми (модулі) Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи:
Для того, щоб успішно користуватися вищезазначеними сервісами свої офіційні електронні адреси в ЄСІТС в обов’язковому порядку мають зареєструвати:
Крім того, Третій апеляційний адміністративний суд закликає і інших громадян, які є учасниками судових процесів також зареєструватися в системі «Електронний суд».
Електронний суд дозволяє подавати учасникам судового процесу до суду документи в електронному вигляді, а також надсилати таким учасникам процесуальних документів в електронному вигляді, паралельно з документами у паперовому вигляді відповідно до процесуального законодавства.
До суду користувачі можуть надіслати в електронному вигляді будь-які документи і матеріали, передбачені процесуальним законодавством.
Після успішної відправки учасник судового процесу може відслідковувати рух та стан розгляду свого документа в суді. Інформація про доставку документа, його реєстрацію та інші відомості надсилаються до електронного кабінету автора в автоматичному режимі.
Суд після виготовлення та підписання процесуального документа, надсилає електронні копії процесуального документа, скріплені електронним цифровим підписом судді електронною поштою на поштову скриньку учасника судового процесу, якщо такий учасник зареєстрований в системі.
Також, учасник судового процесу за допомогою сервісу Електронного суду може сплатити судовий збір та інші платежі у режимі онлайн, сформувати та надати електронне доручення іншій особі, та додатково отримувати:
- веб-посилання на тексти всіх сформованих судом процесуальних документів по справі, в якій учасник процесу приймає участь: судові рішення, судові повістки, виклики тощо;
- інформацію про отримані та зареєстровані вхідні документи по справі разом з документами в електронному форматі;
- інформацію про отримані документи по справі від інших учасників разом з документами в електронному форматі;
- електронні документи, що спричинили зміну стану розгляду справи, протоколи автоматизованого розподілу, тощо.
Зареєструватися в системі «Електронний суд» дуже просто. Єдине, що необхідно, це Електронний цифровий підпис (ЕЦП), який буде засвідчувати Ваші документи. Для того, аби отримати ЕЦП необхідно звернутися до будь-якої установи, яка видає електронні цифрові підписи. З переліком таких установ можна ознайомитися за посиланням - https://czo.gov.ua/ca-registry.
Значною перевагою роботи «Електронного суду» є те, що особа, яка є учасником судового процесу, не повинна довго чекати повістку чи інші процесуальні документи. Такі документи відразу ж з’являються в особистому кабінеті користувача системи «Електронний суд».
З очевидних плюсів запровадження «Електронного суду» варто виділити такі як:
Крім того, Єдина судова інформаційно-телекомунікаційна система дозволяє брати участь в судових засіданнях в режимі відеоконференції, якою часто користуються учасники судових процесів. Це економить час та полегшує участь у судових засіданнях для громадян та усіх сторін у справі.